На головну На головну На головну
 
 
Google
Google
« Вересень 2007 »
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
Архів публікацій

 

448x600 | Переглядів: 810
Французька весна у Києві



[ Реклама ]
Реклама від "Порталу українця"
Запрошуємо до співпраці


 
 
 
 .. » Юлія Рома: «У польоті легше бути щасливим»
Держава, Політика, Суспільство (1355)   Історія, Філософія, Релігія (467)
Національна ідея, Мова, Народне (803)   Людина, Особистість (379)
Культура, Мистецтво (738)   Наука, Oсвіта (89)
Наші за кордоном (96)   Економіка, Бізнес (64)
Екологія, Здоров'я (111)   Техніка, Технології (35)


Юлія Рома: «У польоті легше бути щасливим»


Автор: Володимир КОСКІН
Джерело: Портал Українця
Коментарі (0)


Що може огортати морською хвилею і шовком, торкатися травою і квітами, овіювати сонячним вітром, дзенькати джерельною водою, осявати зоряним світлом, уселяти ніжність, щастя, надію, смуток, радість?.. Напевно, тільки музика.

І є голоси, котрі нам здаються травою, морем, вітром, джерелом, зірками, щастям... Усе це є у співі Юлії Роми, молодої київської виконавиці, вокал якої вражає красою, м’якістю, делікатністю, акварельністю. Їй підвладна вся палітра почуттів: від суму-страждання до оптимізму-радості.
Дуже справедливо на міжнародному джазовому конкурсі «До#дж» у Донецьку Юлія Рома була нагороджена в номінації «Джазова естетика». Такого інтелігентного співу в Україні треба ще добре пошукати.



У «мейнстримі», в авторських творах, у бразильській й американській музиці вона вирізняється своїм стильним звучанням. Сольний альбом співачки «Heartbeats» (2006) можна вважати першим авторським англомовним альбомом у джазовій музиці на теренах України.

Дебют Юлії Роми відбувся в 1997 р. на Міжнародному джазовому фестивалі в Донецьку з патріархом українського джазу Євгеном Дергуновим. Пізніше результатом творчого тандема Юлії Роми і піаністки Наталі Лебедєвої стає створення в 1999 р. групи «Night Groove», котра на сьогодні є однією з найсамобутніших джазових команд в Україні. Географія концертних виступів колективу охоплює практично всі джазові майданчики країни, плюс столичне клубне життя. Юлія виступала з концертами на Кіпрі, Мальті, записувалась в телепрограмі Леоніда Гольдштейна «35 хвилин джазу», бере участь у радіопередачі Петра Полтарева — «Джазовий гурман», є бажаною гостею на радіо «Ренесанс».

Юлія Рома бере участь практично в усіх міжнародних джазових фестивалях в Україні, часто «прихоплює» й російські, долучається до джазових свят у Латвії.
З 2004 р. Юлія Рома — викладачка джазового вокалу навчального комплексу «НМАУ імені П. І. Чайковського — КДВМУ імені Р. М. Глієра».
Найрадісніша і найзначуща подія 2007 року — народження синочка.

Нині Юлія Рома працює над підготовкою матеріалу до наступного альбому, що також має бути авторським, пісні звучатимуть рідною українською мовою. Отже, повій вітре з України на весь світ.

— Погана співачка — це надрив, крик, форсаж. Гарна співачка — це гнучкість і міць, це пантера, що м’яко ступає, але потужно стрибає. Але щоб стати пантерою, треба жити серед пантер. За Вашим м’яким, інтелігентним співом вчувається сила, яка за необхідності проявиться. Це я до питання про школу, вчителів. Що Вас формувало?

— Не мені судити, пантера я чи кішка, гарна чи погана співачка. Співаю, як відчуваю, роблю те, що огортає мене емоційним комфортом. Мене сформувало оточення, музиканти, з якими працюю, музика, яку слухаю, педагоги: я закінчила Вище державне музичне училище імені Глієра, училася в дуже інтелігентної співачки Тетяни Руссової. Величезний вплив на мій світогляд, на відчуття музики, на вокальну подачу, на життєвий досвід справила джазова піаністка і педагог Наталя Лебедєва — людина тонка, чуйна, що не терпить найменшої фальші. Співпраця з нею — це процес навчання, скільки разів було: працюю над якоюсь піснею, Наташа каже: «Ні, так не добре, спробуй ще раз, відчуй цю глибину...»... І натяком підказує напрям.
Якщо хочеш бути цікавим людям, треба вчитися за найменшої можливості — прислухаючись до колег, власної інтуїції, орієнтуючись на світові зразки. І постійно перебувати в процесі пошуку самого себе, життя — це процес обміну: суспільство — ти, музика — ти, інформація — ти, природа — ти...

— А як Ви ставитеся до закидів, що, мовляв, українське джазове середовище — це мілководдя порівняно, наприклад, з російським, польським, не кажучи вже про американське?


— Я не належу до тих, хто буркоче і ганьбить рідне. З іншого боку, мені важко оцінювати ситуацію об’єктивно, оскільки я перебуваю в середині цього середовища. Але я точно знаю, що в Україні не так вже й мало видатних музикантів, рівень яких не поступається рівню російських й європейських грандів. Може, у когось інша думка, може, хтось просто менше знає наших музикантів, зрештою, менше розуміється на наших реаліях, тому складається враження, що український джаз гірший.

Хоча треба визнати, що українських зірок менше, ринок не дуже насичений, адже минуло лишень років десять, як джаз в Україні почав розвиватися більш-менш активно (а скільки талантів виїхало за кордон!), у країні мізерно мало джазових майданчиків (вони зосереджені переважно в столиці), тому музиканти не мають можливості активно виступати і шліфувати свою майстерність. Проблематичним є продюсування, хоча Олексій Коган, Петро Полтарев, Аркадій Овруцький, Володимир Соляник докладають чималих зусиль: організовують концерти, влаштовують фестивалі, запрошують сильних музикантів. Цим людям, безперечно, треба сказати велике спасибі за те, що вони опікуються українським джазом і всіляко його підтримують.

— З ким з українських зірок Ви працювали і працюєте? Чи маєте досвід творчих контактів із закордонними музикантами?

— З 1999 року я солістка групи «Night Groove».

— Як назва розшифровується?

— У перекладі з музичного сленга «groove» означає рух, ритм, хитання, одне слово, ритмічна підкладка. А «night» з англійської — нічний.

У складі групи, крім клавішниці Наталі Лебедєвої, грають Олексій Фантаєв — барабани, Ігор Закус — бас-гітара, Артем Менделенко — саксофон, Олександр Павлов — гітара.
Олексій Фантаєв учився в ізраїльській філії знаменитої американської музичної школи в Берклі, ще 1994 року він був визнаний найкращим барабанщиком Ізраїлю. Але так сталося, що він повернувся в Україну, залишився, і ми почали з ним працювати. На перших же спільних виступах я одержала від Фантаєва сильний емоційний заряд, колосальний потік позитивної енергетики, потік правильного звучання (будь-який стиль у нього звучить так, як має звучати), він наповнює музику образами, індивідуальністю й особливим змістом.
Ігор Закус — яскрава зірка серед українських бас-гітаристів, віднедавна — продюсер, організатор концертів «Джаз-коло», дуже надійна людина, цікавий композитор й аранжувальник.
Гітарист Сашко Павлов цього року став лауреатом першої премії міжнародного конкурсу «До#дж».

Артем Менделенко, на мій погляд, найкращий альт-саксофоніст країни, у нього приголомшливий звук, він чудовий мелодист, часто гастролює як сольний музикант.
З ким із закордонних музикантів співала? Є в моїй біографії красивий епізод, коли я в сейшені виступала разом зі знаменитим басистом Метью Гаррісоном. Був щасливий випадок, коли в Україну приїжджала бразильська зірка Мауша Аднет. Під час її виступу ведучий Олексій Коган запропонував мені вийти на сцену, мене витягли просто із залу: я з нею заспівала дует, це було записано, і навіть є в збірнику «У джазі тільки дівчата». Доводилося виступати з фінським піаністом Мікой Похйола, польським сурмачем Петром Войташеком, російським піаністом і вокалістом Сергієм Манукяном, було чимало спільних виступів з американсько-українським бас-гітаристом Андрієм Арнаутовим, робила спільні проекти з німецьким саксофоністом Гьотсом Грюнбергом.

Надалі, можливо, працюватиму ще з кимсь, Господь, напевно, дає тільки те, що необхідно людині, задовольняє її духовні потреби; мабуть, поки що мене влаштовує те, з ким я працюю, з ким спілкуюся... Буде мало, Бог дасть нові можливості.



— А чи правда, що джазовий світ України клановий, роз'єднаний? Якою мірою це заважає музикантам?

— Мені важко судити наскільки розвинена клановість. Існує, напевно. Скоріше в музичному плані: хтось з ким звик працювати, хтось когось ігнорує...

— Або проти когось дружить.

— Особисто я ніколи в житті проти когось не дружила, борони Боже. Все залежить від людини. Це найогидніша справа — дружити проти когось. Той, хто цим зайнятий, він просто марнує свій час, це деструктивно насамперед для призвідника.

Клановість існує переважно на навколоджазовому рівні, на організаторському, продюсерському, оскільки йде розподіл концертних майданчикыв. Коли у стосунки втручаються гроші, тоді і виникає протистояння певних груп. Але чим більше людина занурюється у творчість, у самовираження, знаходить себе, свою нішу, тим краще вона заспокоюється, перестає дружити проти когось.

— Що є основою Вашого репертуару? Чим Ви керуєтеся, відбираючи той чи інший твір?

— Критерій у мене один: обираю тільки те, що мені підказує почуття, що мені близьке. Так склалося, що відгук у моїй душі знаходить бразильська музика. Здається, Олексій Коган сказав, що Юлія Рома — це Бразилія з українськими очима. Залюбки інтерпретую феєричну бразильську музику. Вивчаю мову, сподіваюся, що згодом буду її знати, як англійську.

— Йдеться про іспанську?

— Бразильська музика – це португальська мова, вона більш м'яка ніж іспанська. Є, до речі, ще і корінна бразильська мова, яка усередині себе поділяється на діалекти.
Крім бразильської музики, я співаю світові джазові стандарти, свінг, і раніше і тепер учуся на класиці, це Елла Фіцджеральд, Сара Вон, Бетті Картер, Дайана Шур. Мої улюблені сучасні джазові співачки — Діана Рівз, Діді Бріджіуотер.

— А чи не тому наші музиканти і слухачі так люблять бразильські ритми, гармонії, мелодії, що є спорідненість між українським і бразильським менталітетами?

— Можливо. Українська народна музика дуже тепла, душевна, мелодійна, часто темпераментна (згадаємо Буковину і Гуцульщину). А Бразилія — це країна сонця, де живуть дуже запальні, щиросердні, сентиментальні люди, тому в них така й іскрометна, і жаліслива музика, що нікого не залишає байдужим.

— Кожен виконавець, безумовно, прагне розширити свою аудиторію. Одна справа співати англійською чи португальською мовою, інша – рідною українською. Світовий досвід говорить про те, що опора на фольклор — це запорука успіху. Які в цьому плані Вас задуми гріють?

— Нині в мене настав такий етап, коли я намагаюся на фестивалях, концертах виконувати тільки авторські твори. Україномовних пісень у мене зібралося на альбом, більшість з них я апробувала в арт-клубі «44». До речі, українською почала складати пісні минулої весни, і цей творчий порив не згасає.

Перед цим у мене вийшов авторський англомовний альбом (тексти і музика мої), це теж було з розряду «спробувати».
У найближчому майбутньому, сподіваюся, почнемо репетиції і записи «українського» альбому. У ньому не буде автентики, тому що я нею впритул не займалася, можливо, у близькому майбутньому попрошу свою бабусю наспівати мені народних пісень, яких вона знає безліч, але поки що я не хочу в цьому напрямі робити жодних нещирих рухів.

Пісні я пишу з чотирнадцяти років, — у рідній школі в моєму любимому провінційному містечку Ладижин я була постійною учасницею всіх концертів і вечорів (часто співала власні пісні під власний акомпанемент на фортепіано), у музичній школі виступала з хором як солістка. Після десятого класу, не закінчивши одинадцятирічну школу (мама була в шоці), поступила в Київське училище імені Глієра. Досвід складання власних творів продовжився в училищі, я писала пісні до кожного академконцерту. Потім це на п'ять років припинилось, точніше, перейшло на інший рівень: я почала учитися джазовій музиці, стала імпровізувати по гармонії, шукати мелодії, складати їх на ходу, що також було “моментом” композиторства.

Потім знову прийшов час пісень, я вирішила спробувати писати музику на власні англійські тексти, — альбом "Heartbeats" створювався повних два роки: 2004-2005.



— Багато наших виконавців складають мелодії на вбогі саморобні «вірші» (перепрошую, мова не про Вас). Чому вони не використовують поезію чудових українських поетів?

— Напевно, на чудові вірші потрібно створювати чудову музику.

— Виходить якийсь недобрий компроміс: я пишу на свої вірші, тому що відчуваю, що моя музика не досить добра. Так?

— Можливо, автор музики не знаходить відгук у цих геніальних віршах наших українських метрів. До усього треба дорости. Я, чесно кажучи, слабкий знавець української поезії, не пробувала до неї звертатися. Але, може, у майбутньому?..

— Мій однокласник казав: «Ух, ненавиджу вірші Тичини і Сосюри». Запитую: «А що ти читав?» — «А нічого не читав, тому що не люблю». Виходило зачароване коло. На жаль, цей «аргумент» є в серцях і свідомості багатьох наших виконавців, особливо естрадників. Вони виходять на сцену, бува, співають симпатичні мелодії, але тексти ні в тин ні в ворота. І думаєш: це ж якою мірою треба не поважати слухача. У нас як міркують: чукча письменник, чукча не читач, тобто я співаю, це мені в кайф, решта — по барабану. Одначе ж співають для людей, а не для себе.

— Цікаво дізнатися, хто Вас сильно дратує з відомих поп-виконавців?

— Буквально всі. Навіть Олександр Пономарьов убогі тексти співає, а «вірші» Слави Вакарчука, вибачте мені, очима читати неможливо — вони примітивні. Мені здається, жанр пісні загнали в прокрустове ложе спрощень, діє «принцип»: чим примітивніший текст, тим він більш пісенний, хітовий... Начебто.

— Напевно, девальвація культурних і духовних цінностей набуває тотального характеру. Високохудожні вірші нині втратили свою цінність, усі тягнуться до чогось простого. З другого боку, все частіше використовують незрозумілі тексти, аби ними привабити, заворожити. Ось така тенденція.

— Мовляв, є в тому чарівна недомовленість-потаємність...

— Хай там як, порівнювати Святослава Вакарчука й Олександра Пономарьова не можна, це два зовсім різних творчих підходи, різні пісенні пласти. На мій погляд, Вакарчук особистість у всьому.

— Важко з Вами не погодитися, Вакарчук особистість і як артист, і як громадянин.

— Я ні з Пономарьовим, ні з Вакарчуком особисто не знайома, але їхня творчість, їхні очі, їхня подача музики дуже багато говорять про них як про самобутніх, самодостатніх виконавців, але вельми різних.

— А які Ви бачите шляхи розширення своєї аудиторії?

— Я для цього зовсім нічого не роблю, бо впевнена: як має бути, так і буде. Можливо, ця пасивність когось дратує, а я нормально почуваюся: складаю, співаю, у мене є свій слухач. Розширення аудиторії — це залучення грошей насамперед на рекламу. Це ж відомий закон шоу-бізнесу: будь-яка зірка починається з реклами. А грошей у мене на це поки що немає.

— Чим ширша аудиторія, тим ефективніше музикант заробляє, тим більше можливостей не бути прив'язаним до спонсорів, а вкладати свої ресурси в самого себе.

— Але для того, щоб багато заробляти, щоб відбувся поштовх рекламний, я, можливо, ще не зробила чогось важливого, щоб привернути увагу людей. Коли я в п'ятнадцять років поступала в училище імені Глієра, я твердо сказала собі: «Якщо в мені нічого немає, ніякої іскри (хоча я шалено мріяла співати!), і я не поступаю, значить, я більше не буду поступати ніколи, я іду з цього». Мені поставили за вокал дев'ять балів, і оскільки я була з червоним дипломом, далі пройшла без іспитів.

І тепер я кажу: може, я чогось не зробила, може, я недостатньо талановито подаю музику, недостатньо талановито складаю, щоб ремствувати на те, що хтось мені чогось не зробив, не проспонсорував… Не хочу нарікати. Що життя дає, те моє, і слава Богу. Буде більше, значить, так повинно бути, ні – не заслужила. Тому насильно, штучно розширювати аудиторію, рвати на собі волосся, говорити: ой, я не популярна, мене не показують по телебаченню, про мене не друкують у газетах, я не буду. Не займалася самопіаром ніколи, і, дай Боже, не буду займатися.



— Всесвітньо відомого тенора Лучано Паваротті колись запитали: «Як розпланований ваш творчий час?» Він відповів: «Три-чотири місяця на рік я займаюся творчістю, решту часу займаюся менеджментом самого себе».

— Правильно!

— А Ви кажете, що не будете цим займатися.

— По-перше, я не вмію це робити. Якщо він (Царство йому Небесне) вмів, то молодець, Паваротті сказав золоті слова: три-чотири місяця в році – творчість, решта часу — менеджмент. Може, я найближчим часом знайду чудового продюсера, який мене буде просувати-пробивати на концертних площадках, на радіо, телебаченні, у пресі… Щоб дійсно домогтися збільшення аудиторії, звісно, необхідний дуже грамотний менеджмент. А щоб самій ним займатися, необхідно мати час.

— А у Вас тепер левову частку часу забирає дитина. Скільки вашому синочку?

— Поступово до рочку підбираємося.

— Колись Алла Пугачова сказала, що після народження дочки в неї голос понизився мінімум на тон. А як відбився на вашому голосі прихід в цей світ найдорогоціннішого створіння?

— Я не помітила якихось змін голосу – по висоті, тембрально, щоправда, концертів було поки не так уже багато, аби робити якісь висновки. Але на останніх виступав я відчула, що зміцніла емоційно, психологічно і, якщо хочете, світоглядно, — після народження сина я твердо встала на обидві ноги. Раніше доводилося балансувати.

— А чи не з'явився задум творчого прориву, незвичайного проекту?

— З'явилося величезне бажання працювати, виступати. Ви знаєте, коли немає можливостей, завжди виникає величезне бажання, так в усіх людей напевно, буває, — я відчуваю, що могла б дати купу концертів, з'їздити на купу фестивалів, і звичайно, якщо я це робитиму, то відбудеться творчий прорив.

— Музиканти – народ веселий. У багатьох є клички, з багатьма траплялися «хохми»…

— Про одну таку «хохму», що породила прізвисько, можу розповісти. Збираємося ми якось на концерт до Дніпропетровська, потяг-експрес відходить о сьомій ранку. Уже за п’ять сьома, а нашого гітариста Сашка Павлова немає. Телефонуємо: «Сашко, ти де?» Він відповідає: «Так, так, так... ой, ой, ой... я зараз, як метеор...» І гудки. Сашко так і не з’явився. Виявляється, він був у ліжку — проспав, і після нашого дзвінка спав, лише пізніше, коли прокинувся, зрозумів ситуацію. Ця «хохма» передавалася з уст в уста і тепер до Сашка міцно приклеїлося прізвисько «Метеор».

Інший казус стався особисто зі мною в ту «епоху», коли я співала в ресторанах (у «Дежавю», у «Мамбо», це був, до речі, чудовий досвід). Якось замовили пісню з репертуару Пугачової — «Все могут короли». Я відкрила «рятувальну» книжечку, знайшла слова. Усвідомлюю: цю пісню я не співала ніколи. А в ній заспів починається в одній тональності, потім — модуляція, і приспів — в іншій тональності. Я початок заспіву і приспіву пам’ятаю, а що між ними — провал, не знаю. Коли стала співати цей перехід, усі музиканти почали сповзати зі стільців, я непохитно далі співала приспів, потім знову — куплет, не знаючи, що співати в середині... Але співала! Музиканти, відвернувшись, просто реготали, ошелешені люди в залі із захватом слухали, і коли я закінчила, звідти пролунало: «Знай наших!» — і музиканти остаточно повалилися зі стільців. Я дуже шкодую, що цю «хохму» не зняли на відео. Це був нахабно-задиркуватий експромт, імпровізація на не знати яку тему. Пізніше, коли я вивчила цю пісню напам’ять, я співала її на одному подиху, дуже охоче. Але саме від першого мого виконання всі одержали позитивний емоційний заряд на багато років, і тепер, коли ми це згадуємо, не можемо втриматися від сміху.

— Що людське Вам не чуже? Які маєте захоплення?

— Крім музики в мене є єдине хобі: всі свої концертні убрання, костюми я роблю сама. Кажуть, що виходить удало.

— Тобто моделювання, розкрій і пошив – усе сама?

— Авжеж, «від» і «до» — сама. Наш заповзятливий саксофоніст Артем Менделенко навіть говорить: «Тобі потрібно показатися комусь у модельному бізнесі». Не знаю, чи вартує це робити, але, чесно кажучи, це єдине моє захоплення, яке могло б стати моєю професією, не будь я співачкою. Дитиною я шила на ляльок, у шкільні роки шила сукні для виступів, потім купила собі гарну машинку, оверлок, і вже шила концертні костюми для професійної сцени. Це захоплення підігрівається необхідністю: у магазинах я бачу зазвичай одяг тривіальний, не цікавий, або дуже дорогий, тому доводиться самій вигадувати.

— У Мадонни, у Брітні Спірс є свої лінії одягу. А чому б не бути «Лінії одягу від Юлії Роми»?

— Можливо, коли-небудь я стану знаменитою як Мадонна чи Брітні Спірс. Чому ні? (Сміється). Багато моїх костюмів придумані «з голови», якісь скопійовані з журналів або виникли із сукупності вражень від побаченого одягу.

— Для мене кращий відпочинок – спілкування з друзями, з природою або читання книжок. А для Вас?

— Найкращий відпочинок буває тоді, коли я їду до батьків у Ладижин, там я забуваю, що я співачка, викладач, публічна людина....

— Через Ладижин, здається, протікає Буг.

— Завдяки електростанції, греблі, Буг розливається в ціле море, там надзвичайно красиво! Торік мені удалося покататися по акваторії цього русла-водоймища, ми дуже довго плили туди і назад, це приголомшливе видовище: верби, сосни, ялинники, луги, риба підстрибує… В одній зі своїх пісень я співаю про те, як мені не вистачає цієї природи, як я по ній нудьгую.

— Кого ви навчаєте і чому саме навчаєте?

— Викладаю з 1999 року: спочатку у вечірній музичній школі № 1 імені Стеценка, потім – у музшколі імені Вериківського. Коли я закінчувала п'ятий курс «вишки» (так ми любовно називаємо навчальний комплекс "НМАУ ім. П.І. Чайковського
— КДВМУ ім. Р.М.Глієра" , мене взяли на перший курс як педагога естрадно-джазового відділення. Тепер паралельно викладаю в школі імені Вериківського і в училищі. У школі крім звичайної програми готую дітей на різні конкурси, вони в них беруть участь, іноді перемагають, по закінченні навчання продовжують освіту далі. В училище я займаюся з майже дорослими людьми, які активно формуються як особистості і музиканти. Багато студентів, сподіваюся, незабаром стануть прикрасою наших концертних сцен.

— А на що більше упор робиться, на естраду чи джаз?

— Звісно, на джаз. Іноді до нас переводяться студенти з інших міст, де є музичні заклади з естрадно-джазовими відділеннями. Одній дівчині я запропонувала: «Проспівай який-небудь джазовий стандарт, з тих, котрі ви репетирували?» Вона відповіла: «Ми цього взагалі не робили». Тобто десь, може, на естрадно-джазових відділеннях і превалює естрада, але в нас, в училищі Глієра ми орієнтуємося тільки на джаз.

— Як Ви особисто для себе формулюєте, що таке джаз?

— Це внутрішня свобода. Якщо людина вільна від комплексів, розкута, то вона може почати займатися джазом. Джаз — це музика вільних людей. Мить — і душа полетіла. У польоті легше бути щасливим.

Володимир КОСКІН


Читати цю та інші публікації у своєму телефоні
на своєму сайті



Є що сказати? Говори на форумі або додай коментар:


(за бажанням)
Введіть код:
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots. (see: www.captcha.net)   



Інші коментарі

... ›››
Oleg Pk | 23.09.2011, 19:36

Дуже хотіся б мати адрес такого підприємства яке проводить роботи по установці карток на ліфти. ... ›››
Василь | 04.09.2011, 18:19

В це важко повірити, але, схоже, що В. Янукович теж нібито читав інтерв’ю Бондаренка, бо в трансльованій сьогодні святковій промові в палаці „Україна” говорив майже тими ж словами про Київську Русь як державу міст, як шановану колись країну. Принаймні, може,... ›››
Наталі | 23.08.2011, 17:49

Там іще є про маму пронизливий ліричний вірш-паліднром в розділі „ПАЛІНДРоскоші”. Починається рядком „І то сива нива – ви на висоті...”.Він давніший, написаний, коли ще мама була жива. І пам’ятаю, що Ліна Костенко ще десь у 2002 році прийшла на презентацію... ›››
Подільський | 20.08.2011, 17:43

На виставці в Українському домі на стенді видавництва "Ярославів Вал" можна придбати книжку Станіслава Бондаренка "Кирилиця київських вулиць" за ціною видавництва 27 грн. (у книгарнях дорожче) :))) До речі, сьогодні, 17-го серпня, о... ›››
Іванченко Ірина | 17.08.2011, 15:12

Інші публікації на цю тему

12.01.2014, 00:26 Богдан Жолдак: “Україна найбагатша на таланти і найбідніша на їхню реалізацію” Наш співрозмовник Богдан Жолдак -- прозаїк, драматург, кіносценарист,...
28.10.2013, 23:34 Євген Ковтонюк: «Заради шедеврів я скрізь суну носа» Наш гість Євген Ковтонюк цікавий багатьма гранями – як мандрівник,...
27.09.2013, 23:21 Анатолій Зборовський: «Я вивчаю портрет народу» Наш гість – Анатолій Зборовський, історик і краєзнавець, директор...
01.09.2013, 15:18 Володимир Базилевський: "Куди не кинь, підстеріга чужизна..." Поет, критик, есеїст, публіцист Володимир Базилевський розчинився у...
23.08.2013, 17:53 Південну Пальміру накрила “зелена хвиля” В таку спеку подібне книжкове стовпотворіння могло статися лише тут, в...
11.08.2013, 20:19 Микола Славинський про прямостояння під високими небесами України Наш гість – Микола Славинський, типовий український галерник в царині...
27.07.2013, 18:12 Віктор Грабоський: Вириваймося з мороку! Письменник Віктор Грабовський впродовж творчого життя поступово набував...
04.07.2013, 01:11 Володимир Бушняк: «Письменник є засобом націєтворення» Наш гість – письменник Володимир Бушняк. Донедавна голова Кримської...
24.06.2013, 00:18 Неллі Корнієнко: “Без культури держава впаде” Наш гість – доктор мистецтвознавства, академік Національної Академії...
15.06.2013, 01:40 Олексій Кононенко: “Книга не буває передчасною” Олексій Кононенко – поет, прозаїк, журналіст, автор відомих українських...
Більше

 
Завантаження...

Стрічки публікацій   Мобільна версія сайту: PDA/WAP
Наш інформер на вашому сайті
 

  Умови використання та цитування матеріалів сайту
  Авторські права
  Застереження
© AnViSer 2004-2013.  Адміністрація порталу не несе відповідальності за зміст рекламних банерів, які надає банерообмінна мережа
Hosting by hostBe.net